fredag den 19. februar 2016

Fjollet energi

I dag den 19. februar har nok været den underligste Lermeditation jeg har lavet ind til nu.

Det har været en rigtig fjollet energi omkring mig og i mine fingre, der har været her i dag. Det smukke og yndefulde skulle bare fejes af banen og det mere fjollede og kluntede skulle frem i skålene.
Det var lidt svært i starten for mig at acceptere og jeg havde svært ved at slippe kontrollen i dag og bare overlade arbejdet til fingeren og energi i dem om omkring mig.

Skålene er lavet i det blødeste fine hvidler.

Skål nr. 331 blev æltet og skabt nedbrudt og æltet på ny 3-5 gange før fingere stoppede. Fingrene pressede leret ned på bordet, så der på bagsiden kom riller fra træbordet ned i leret. Det blev vendt om, så nu er nogle af rillerne fra bordet inde i skålen.

Spændende at se, hvad for en glasur og farve skålene får til sidst.

Jeg er altid spændt på slut resultatet, som jeg jo heller ikke styrer,
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar